Történelmi jelentőségű útvonalat kaphatunk vissza, amit Trianon vett el tőlünk

2025. június 02. 09:51

A közbeszerzési eljárást már ki is írták.

2025. június 02. 09:51
MÁV, vonat, vasút, vasúti átjáró, menetrend

Az Építési és Közlekedési Minisztérium feltételes közbeszerzési eljárást írt ki a Debrecen − Berettyóújfalu vasútvonal tervezési feladataira – erről számolt be a Magyar Építők.

Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetmény szerint a nyertes ajánlattevő feladata új nagysebességű pálya tervezése a Debrecen Nagyállomás − Berettyóújfalu szakaszon.

A cikk szerint új konténerterminált és több külön szintű keresztezést is kialakítanának. Annak idején a MÁV 106. számú Debrecen – Nagykereki vasútvonalát Nagyváradig építették ki, ám a trianoni békeszerződés elcsatolta a vonal végét. A második bécsi döntés idején – amikor Nagyváradot ismét Magyarországhoz csatolták − egy rövid időre újraindulhatott a forgalom, ám a II. világháborút követően a határ mentén mindkét oldalon felszedték a síneket. Az elbontott vonalszakaszt a mai napig nem építették újjá.

Ezt is ajánljuk a témában

A Debrecen − Berettyóújfalu vasútvonal kiépítésével, és majdani meghosszabbításával ismét megvalósulhat a kapcsolat a cívisváros és Nagyvárad között. 

Nyitókép: Facebook

***

Összesen 20 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
polárüveg
2025. június 02. 23:40
Van még olyan vasútvonal, melyet a trianoni határ elvágott. És ejtsünk szót a valahai Szeged-Arad hajózási útvonalról is. A Nyitrán, Vágon, Körösön leúsztatott építési fákat is említhetnénk. Hasonló: a pécsi reptér és az eszéki reptér lehetséges együttműködése. Persze, ahhoz nem ártana Harkánynak és Pécsnek más szállodakategóriával rendelkeznie.
T. Péter
2025. június 02. 14:54 Szerkesztve
"ám a II. világháborút követően a határ mentén mindkét oldalon felszedték a síneket" Akkor viszont nem Trianon vette el, ugye?
uranvaros
2025. június 02. 13:22
Szabadka-Szeged?
Dixtroy
2025. június 02. 10:56
Logikus lépés, és ezzel nem csak a román oldali vasútközlekedéssel érhető el jobban Debrecen, hanem a magyar részről is. Debrecen lesz a térség központja.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!